Home » , , , , » Biasa tapi kurang relevan

Biasa tapi kurang relevan

Aku sebenarnya tertarik untuk menulis bila baca di paultan tentang next generation produa myvi ....bukan ape...berdasarkan pengalaman aku bekerja di syarikat GLC automotif  yang "satu-satunya mengeluarkan kereta buatan sendiri"..di mana aku bertugas di bahagian "vehicle testing"...aku memang selalu melakukan ujian di jalan raya umum...Fungsi 'camouflage tape" adalah untuk menyorokkan bentuk sesebuah model kereta baru yang tidak pernah dilihat di mana-mana sudut dunia daripada tatapan umum..bagi mngekalkan 'element of surprise' sesebuah model baru itu...jadi sesungguhnya meng'camouflage'kan sesebuah kereta model baru itu adalah sesuatu yang biasa bagi sebuah pembuat kereta.namun begitu bagi kes perodua myvi baru ni...umum sudah mengetahui bahawa ianya adalah 'rebadge' kepada toyota passo..jadi sudah tiada 'surprise element' terhadap model produa myvi ini..jadi bagi saya kurang relevan sebenarnya untuk meng'camouflage'kn kereta ini....

0 comments:

 


IT'S JUST A BEGINNING - Templates Novo Blogger 2008